מפוני גוש קטיף לגפני: "מה עם הדין תורה?"

    תורתנו מצווה לנו לדון דינים על פי תורה ולבא בפני בעל דין אם הדיינים קראו לו לדין. נכון וראוי כי כבודו ימלא חובתו זו, אחרי עשור שנים, ויפה שעה אחת קודם
    ארי וידר 3 Comment on מפוני גוש קטיף לגפני: "מה עם הדין תורה?"
    תורתנו מצווה לנו לדון דינים על פי תורה ולבא בפני בעל דין אם הדיינים קראו לו לדין. נכון וראוי כי כבודו ימלא חובתו זו, אחרי עשור שנים, ויפה שעה אחת קודם
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפוני גוש קטיף שתבעו את ח"כ משה גפני בדין תורה לאור הצבעותיו בעד הגירוש מגוש קטיף, עדיין ממתינים שיקיים את פסקי והוראות ההלכה ויסכים לעמוד לדין בפני הדיינים.

    במכתב ששיגרו לו נציגי המפונים הם הודו לו על דבריו שנאמרו באחרונה כי  "זה ביזיון למדינה, ולא משנה מה היא עמדתו המדינית של כל אחד מאתנו. המדינה פינתה משפחות מגוש קטיף ועד לרגע זה הבעיה לא נפתרה. אנחנו מדברים על הרבה שנים, בושה הדבר הזה". במכתבם לגפני כותבים נציגי המגורשים "מובן שבכוונתך לקרוא ולפעול כפי כוחך כדי שעוולות העבר יתוקנו ושהמדינה תתגייס כדי לסייע למפוני גוש קטיף".

    "יחד עם זאת, בהקשר למפונים מגוש קטיף ישנה בעיה נוספת שאינה נפתרה והיא נוגעת למחוייבות שעדיין תלויה ועומדת להגיע לדין תורה ולמסור לדיינים את אשר יבקשו בנדון. תורתנו מצווה לנו לדון דינים על פי תורה ולבא בפני בעל דין אם הדיינים קראו לו לדין. נכון וראוי כי כבודו ימלא חובתו זו, אחרי עשור שנים, ויפה שעה אחת קודם".

    לדברי נציגי המפונים הוזמן גפני לדין תורה בבית הדין בירושלים אלא שגפני סירב לכך לאור הדין אשר מאפשר לנתבע לבקש בית דין אחר. אלא שנציגי המגורשים קובעים כי גפני מנסה בכך לחמוק מהדין, והציעו לו להגיע לבוררות זבל"א המובאת בפסקי החזון איש, ולדבריהם הוא מסרב לכך.

    מלשכתו של ח"כ גפני נמסר לאתר 'קול חי': "לא התקבל שום מכתב, ובכל מקרה הנושא הנדוש כבר הוכרע בבית הדין שדחה את כל תביעותיהם. הרב גפני סיים להתדיין עימם בנושא בהוראת בית הדין, וכעת הם מוזמנים לפנות לשאר נציגי הציבור שהצביעו עמו יחד במליאת הכנסת".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      תכלס' באמת צריך להעמידו לדין תורה וגם דין משפטי לא רק לו אלא לכל מי שהצביע בעד הדבר האיום הזה

    2. 2

      גפני מגיע לך להימנק בצינוק לכל חייך פושע גירשת אלפי משפחות מהבית אתה וחבריך מהמפלגות שכבייכול חרדים כי להצביע על גירוש ולא להתנגד מוציאה אותך מעם ישראל!

    3. 1

      צריך לתבוע אותם לדין תורה על הנזק שהם עושים בדרכם הקיצונית לכלל תושבי המדינה